Overtuigende PR & communicatie in Finance & Law
Waar staat jouw organisatie ten diepste voor? Wat is jouw verhaal aan de buitenwereld? Als strategische storyteller met een scherpe pen help ik in positionering (missie & visie), communicatie- en PR-strategie, en in de uitvoering. Of het nu gaat om een strategische heroriëntatie of een crisissituatie, ik zorg voor een sterk en overtuigend verhaal naar buiten toe.
De boardroom agenda. Duidelijk verwoord.
Banken, verzekeraars en pensioenfondsen staan elke dag voor de uitdaging om duidelijk te communiceren over ingewikkelde thema's. Daarbij maken we het onszelf ook niet makkelijk. We zien overal risico's en vervelen stakeholders graag met al onze overwegingen, mitsen & maren en juridisch correct - maar onbegrijpelijk - jargon. Geef communicatie de plek die het verdient.
Vaak zitten organisaties zichzelf in de weg bij het overbrengen van hun boodschap aan hun publiek.
Dan heb je iemand nodig die de grote lijnen ontwart en met de blik van een buitenstaander gewoon eens vraagt: maar wat willen we nu eigenlijk zeggen? En, misschien nog wel belangrijker: wat moeten we níet zeggen?
Juist in spannende en uitdagende situaties, zoals crises, moeten we woorden zorgvuldig wegen en oog houden voor de maatschappelijke, politieke en juridische context.
Na jaren in de media (o.a. Elsevier Weekblad, publieke omroep), werkt Jeroen Langelaar sinds 2014 als zelfstandige in de communicatie. Hij is zowel strategische sparringpartner voor directie als een extra kracht in de uitvoering. Dankzij een goed afgestemde politiek-maatschappelijke antenne en scherpe pen vindt hij de gepaste toon voor elke situatie. Jeroen heeft ervaring in de sectoren pensioenen, finance, accountancy, law & energy. Hij voelt zich thuis in de thema's pensioentransitie, duurzaamheid, ESG, non-financial reporting, vermogensbeheer, company transformation en entrepreneurship.